Elektryczne serce Mercedesa. Czy marka daje radę na rynku pojazdów EV?
Wiodące marki motoryzacyjne już dawno przerzuciły olbrzymie siły w kierunku elektryfikacji swoich pojazdów. Nie ma już drogi ucieczki, samochody przyszłości mają być zasilane prądem. I zdawać by się mogło, że Mercedes w porównaniu do innych, nieco się w tym temacie ociągał. Pierwszy w pełni elektryczny Mercedes pojawił się bowiem w sprzedaży dopiero w 2020 roku. Jest jednak pewne przysłowie o pierwszych i ostatnich. Jak jest w tym przypadku? Czy elektryczny Mercedes stanowi poważne zagrożenie dla konkurencji?
Mercedes i jego innowacje w przeszłości
Innowacje Mercedesa w motoryzacji są już legendarne. Mercedes był pierwszą marką samochodów, która zastosowała silniki diesla w swoich pojazdach produkowanych seryjnie. Niemiecki producent stworzył m. in. takie rozwiązania jak odporne ramy kabiny i kontrolowana strefa zgniotu. To Mercedes pierwszy użył w seryjnych modelach hamulce hydrauliczne i niezależne zawieszenie tylnej i przedniej osi.
To także Mercedes wprowadził pierwsze poduszki powietrzne do motoryzacji. W ostatnich latach marka przodowała w kwestii nowoczesnych systemów ostrzegawczych i ułatwiających kontrolę samochodu. Innowacyjne technologie nie są jej zatem obce. A tworzone przez markę systemy, takie jak multimedialny MBUX, kontrola komfortu Energizer czy czujniki ATA były wielokrotnie nagradzane. Co jednak z tym napędem elektrycznym?
Samochody hybrydowe Mercedesa
Co prawda na rynku znajdziemy liczne modele hybrydowe Mercedesa. Dostępne są one opcjonalnie praktycznie w każdym segmencie samochodów, począwszy od limuzyn poprzez modele kompaktowe, na SUV-ach i VAN-ach skończywszy. Są to hybrydy plug-in gdzie z silnikiem elektrycznym współpracuje silnik diesla lub benzynowy. Przełomowym rokiem dla Mercedesa w kwestii samochodów elektrycznych był jednak 2019, kiedy zaprezentowano w pełni elektrycznego SUV-a – EQC. To właśnie od tej gamy pojazdów Mercedes wkroczył szturmem do działu motoryzacji elektrycznej.
Elektryczny SUV EQC od Mercedesa
Pierwszy elektryczny Mercedes jest kwintesencją innowacji technologicznej Mercedesa. Model EQC łączy w sobie wszystkie udogodnienia pod względem bezpieczeństwa i komfortu jazdy, ze świetnymi parametrami technicznymi. Przyspieszenie do setki w zaledwie 5,1 sekundy, maksymalna prędkość 180 km/h i zasięgiem do 411 km. Tym, co z pewnością spodoba się pasjonatom tradycyjnej motoryzacji, jest fakt, że Mercedes konstruując nowego, w pełni elektrycznego SUV-a, zachował jego „normalny” wygląd. Dzięki temu nie są to auta oderwane od rzeczywistości. Wsiadając do elektrycznego Mercedesa, czujemy się jak w normalnym samochodzie napędzanym silnikiem spalinowym.
Pozostałe modele Mercedes EQ
EQC był pierwszym modelem z serii elektrycznych pojazdów Mercedesa. Aktualnie na rynku dostępne są już także limuzyny z silnikami elektrycznymi EQE i EQS, a także więcej modeli SUW-ów – EQB i EQA oraz van EQV. Marka zapewnia, że planuje całkowicie przerzucić się na samochody elektryczne. Dlatego też z czasem gama modeli z tego typu napędem będzie się powiększać.
Samochody elektryczne mają być sposobem na zrównoważenie ekologiczne naszego świata. Są jednak przy tym dla zwykłych użytkowników czymś skomplikowanym, co niestety musi być pod kontrolą specjalistów z zakresu auto elektroniki. Dlatego wkraczając w świat samochodów elektrycznych, warto rozejrzeć się i znaleźć profesjonalny serwis Mercedesa, który zapewni pełną i sprawną opiekę nad elektrycznym sercem naszej maszyny.