Hyundai i20 – czy to wciąż klasa B?

Hyundai i20 – czy to wciąż klasa B?

Hyundai i20 – czy to wciąż klasa B?

Nikt nie ma wątpliwości, że samochody klasy B w ostatnich latach znacznie urosły. Wciąż ich naturalnym środowiskiem jest miejska dżungla, natomiast dzięki sporej pojemności kabiny i bagażnika bez problemu mogą pełnić funkcję aut dla niedużej rodziny, zwłaszcza na co dzień. W ten trend idealnie wpisuje się najnowsza generacja Hyundaia i20, który przekonuje do siebie nie tylko przestronnością, ale też szeregiem innych zalet. Te najważniejsze opisujemy w naszym artykule.

Szeroki wybór wariantów silnikowych

Hyundai i20 ( https://mmcars.hyundai.pl/modele/nowy-i20 ) pozytywnie zaskakuje już na etapie zapoznawania się z cennikiem. Nie chodzi wcale o to, że jest korzystnie wyceniony (bo jest), ale o niespotykaną dziś mnogość wersji silnikowych. Spokojnie można napisać, że każdy znajdzie tutaj coś dla siebie.

Gamę silnikową otwiera doskonale znany i wciąż popularny silnik 1.2 MPI o mocy 84 KM. Jego najważniejszą zaletą jest całkowita bezawaryjność. To prosta, sprawdzona konstrukcja, tania w eksploatacji, bardzo dobrze nadająca się do zasilania autogazem. Wszystko to wynagradza przeciętną dynamikę.

Kolejny na liście jest nowoczesny silnik turbodoładowany 1.0 T-GDI, który rozwija już moc 100 KM – w zupełności wystarczającą do tej masy pojazdu. Silnik ten zbiera pozytywne recenzje użytkowników i mechaników, dlatego wydaje się być optymalnym wyborem do napędzania i20.

W ofercie nie mogło oczywiście zabraknąć napędu hybrydowego. Hyundai oferuje nam dwa warianty mocy – 100 lub 120 KM. Dodatkowa jednostka elektryczna nie tylko poprawia dynamikę przy niewielkich prędkościach (czyli w ruchu miejskim), ale też pozwala ograniczyć emisję CO2 oraz zużycie paliwa.

Przekładnia iMT

W Hyundaiu i20 zadebiutowała innowacyjna przekładnia o nazwie iMT. Na czym polega ta innowacja? Jest to skrzynia manualna, ale wyposażona w funkcję odłączania silnika po zwolnieniu pedału gazu. Innymi słowy: po zdjęciu nogi z pedału przyspieszania natychmiast następuje przejście w tryb wybiegu, a tym samym spada zapotrzebowanie na paliwo.

Wyrazisty design

Ostatnie generacje Hyundaia i20 cieszyły się bardzo dobrą opinią, natomiast zarzucano im jedno: brak wyrazu. Koreański producent, a właściwie jego projektanci, poczynili na tym polu ogromne postępy. Najnowsza odsłona miejskiego Hyundaia prezentuje się świetnie, bardzo nowocześnie i dynamicznie. To zasługa nowego stylu projektowania, który Hyundai określa mianem Sensous Sportiness.

Filozofia ta zakłada, że samochód swoim wyglądem ma podkreślać usportowiony charakter modelu, a przy tym wykorzystywać najnowocześniejsze technologie poprawiające stylistykę oraz komfort i bezpieczeństwo jazdy. W przypadku i20 szczególnie dobrze widać to po światłach wykonanych w technologii LED (tylne w kształcie litery Z).

Po stronie zalet najnowszej generacji Hyundaia i20 można zapisać również ogromną ilość miejsca w środku oraz przepastny, jak na tę klasę, bagażnik o pojemności aż 351 litrów.

O tym, jak dobrym samochodem jest nowy Hyundai i20 możesz się przekonać podczas jazdy testowej. Umów się na nią online przez stronę internetową autoryzowanego dealera Hyundaia w Katowicach – MM Cars.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany.