Najczęstsze awarie silników benzynowych

Najczęstsze awarie silników benzynowych

Najczęstsze awarie silników benzynowych

Nowoczesne silniki benzynowe to prawdziwe cuda techniki. Nawet pomimo tego, że sama konstrukcja liczy sobie grubo ponad 100 lat, to jednak zastosowane w niej nowoczesne rozwiązania i elektroniczne dodatki powodują, że są to jedne z najdoskonalszych tworów ludzkich rąk. Niestety stopień skomplikowania ma też swoje odzwierciedlenie w usterkach, które siłą rzeczy muszą się w takich silnikach pojawiać. Jakie są zatem najpopularniejsze usterki w silnikach benzynowych?

Dlaczego wtryskiwacze sprawiają kłopoty?

Zdecydowanie jedną z najczęstszych usterek każdego silnika benzynowego jest układ wtryskowy. Stosowany obecnie bezpośredni wtrysk paliwa, który ma oczywiście ogromną ilość zalet, jest też bardzo wrażliwy na jakość tankowanego paliwa. W przypadku używania benzyny o gorszej jakości, w okolicach zaworów i układu dolotowego gromadzi się nagar, który pogarsza osiągi i powoduje zwiększenie spalania. Choć naprawa silników z tym problemem nie jest zbyt kosztowna, to jednak duże spalanie może spowodować znaczne straty finansowe.

Czy turbosprężarki sprawiają problemy?

Specjaliści z NowyMotor podkreślają, że turbosprężarka, choć jest zbawieniem dla każdego sinika i powoduje znaczny wzrost jego mocy, jest także źródłem wielu problemów dla kierowców. Turbosprężarka bowiem jest jednym z najczęściej ulegającym awarii elementem silnika. Nie jednak z powodu jego wadliwości, czy też wad fabrycznych. Głównym źródłem problemu jest nieumiejętne korzystanie z niej przez kierowców. Chodzi tu o wkręcanie silnika na zbyt wysokie obroty, gdy jest nierozgrzany, czy też natychmiastowe wyłączanie silnika po zakończonej jeździe.
Naprawa silników dotkniętych awarią turbosprężarki jest niestety bardzo wysoka, dlatego zaleca się delikatne korzystnie z modelu wyposażonego w turbinę.

Jakie są najczęstsze problemy z elektroniką?

Naprawa silników to nie tylko elementy mechaniczne, lecz również całkiem spora lista wadliwych elementów elektronicznych. Do tych ulegających najczęstszej awarii zaliczyć można:

– czujnik położenia wałka rozrządu,
– sonda lambda,
– czujnik położenia wału korbowego,
– przepływomierz.

Choć naprawa każdego z tych elementów polega po prostu na prostej zamianie czujnika, którą jest w stanie wykonać każdy kierowca, to jednak sam element elektroniczny nie należy do najtańszych.

1 thought on “Najczęstsze awarie silników benzynowych

  1. u mnie silnik się zatarł bo słaby olej lałem nie zwracałem uwagi myślałem że jest dobre smarowanie a jednak nie szybko się zaczął sypać także nauczony na własnych błędach teraz tylko dobry olej Hyundai Xteer który się nie spala podczas jazdy nie ubywa go nie brudzi silnika silnik jest cały czas chroniony olejem

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany.