Nowe BMW serii 1: ostatnia faza testów w Miramas

Nowe BMW serii 1 ostatnia faza testów w Miramas

Nowe BMW serii 1 ostatnia faza testów w Miramas

Intensywne strojenie na torze testowym BMW w południowej Francji – ostateczny szlif niezależnego charakteru nowego BMW serii 1.

Monachium. Na torze testowym BMW w Miramas w południowej Francji trwają obecnie jazdy testowe zamaskowanych przedseryjnych BMW serii 1 trzeciej generacji. Różnorodne tory obiektu zapewniają optymalne warunki do doskonalenia zwinności i dynamiki nowego BMW serii 1. Fazę testową poprzedziły pięcioletnie intensywne prace rozwojowe i przejście na nowoczesną konstrukcję BMW z napędem przednim.  

Prawdziwe BMW o indywidualnym charakterze.
Nowe BMW serii 1 wyznaczy w klasie kompaktowej premium nowe standardy dynamiki jazdy, jednocześnie oferując znacznie więcej miejsca wewnątrz. Dzięki nowoczesnemu układowi jezdnemu, innowacyjnym technologiom i integracji wszystkich komponentów i systemów sterowania związanych z dynamiką jazdy BMW serii 1 będzie oferować większą zwinność zarówno z nowym napędem na przednie koła, jak i z inteligentnym napędem na cztery koła BMW xDrive. „Kierowcy bezpośrednio odczują szybką i precyzyjną reakcję samochodu, która zapewnia optymalne wrażenia z jazdy. BMW serii 1 będzie prawdziwym BMW o indywidualnym charakterze,” mówi Peter Langen, szef Driving Dynamics w BMW Group.

Transfer technologii z BMW i3.
W nowym BMW serii 1 firma BMW wykorzystała wszystkie doświadczenia zdobyte w ostatnich latach w modelach BMW Group z napędem na przednie koła. Kluczowym elementem dla wyjątkowo wysokiej zwinności samochodu jest technologia ARB (ograniczenie poślizgu kół bezpośrednio w aktuatorze) znana z BMW i3s, która teraz debiutuje w samochodzie z silnikiem spalinowym. Transfer technologii z marki BMW i do głównej marki BMW zdecydowanie poprawia trakcję, ułatwiając jednocześnie znacznie bardziej czułą i szybszą kontrolę.

Technologia ARB wchodząca w skład wyposażenia standardowego BMW serii 1 obejmuje układ kontroli poślizgu umieszczony bezpośrednio w sterowniku silnika, a nie w sterowniku DSC (Dynamic Stability Control). Bez długich ścieżek sygnałowych informacje są przekazywane trzykrotnie szybciej, przy czym szybkość działania odbierana przez kierowcę jest w rzeczywistości nawet dziesięć razy wyższa. W ścisłej współpracy z funkcją DSC ograniczenie poślizgu kół bezpośrednio w aktuatorze znacznie zmniejsza podsterowność spotykaną zwykle w pojazdach z napędem przednim, ale bez ingerencji w sterowanie w celu stabilizacji dynamiki bocznej. Wyposażenie standardowe obejmuje również układ BMW Performance Control (rozkład momentu kątowego) dodatkowo zwiększający zwinność BMW serii 1 poprzez dynamiczną interwencję hamulca. Sztywność karoserii poprawiają dodatkowe wzmocnienia, tzw. „bumerangi” w tylnej części samochodu. „Szeroka integracja wszystkich aspektów związanych z dynamiką jazdy, jak również nowa, innowacyjna funkcja kontroli trakcji zapewniają zupełnie nowe wrażenia z jazdy,” mówi Holger Stauch, menedżer projektu BMW serii 1.

Najmocniejszy 4-cylindrowy silnik BMW Group w nowym topowym modelu.
W ofercie silników nowego BMW serii 1 wyróżnia się nowa jednostka 4cylindrowa. BMW M135i xDrive (zużycie paliwa w cyklu mieszanym: 7,1- 6,8 l/100 km; emisja CO2 w cyklu mieszanym: 162-155 g/km)* wyposażone jest w najmocniejszy 4-cylindrowy silnik BMW Group o pojemności 2 l w technologii BMW TwinPower Turbo. Jednostka dostarcza 225 kW (306 KM), zapewniając niezwykle dynamiczne właściwości jezdne dzięki indywidualnym rozwiązaniom technicznym, takim jak wzmocniony układ korbowy, nowe tłoki i korbowody, większa turbosprężarka, jak również zoptymalizowane wtryskiwacze paliwa.

Więcej przestrzeni w środku.
BMW serii 1 zrobiło duży krok naprzód w kwestii przestronności wnętrza. Nowa konfiguracja z napędem przednim, poprzecznie umieszczonym silnikiem i niskim tunelem centralnym daje teraz znacznie więcej miejsca w środku niż w poprzednim modelu, szczególnie na tylnych siedzeniach. Na przykład przestrzeń na nogi dla pasażerów siedzących z tyłu zwiększyła się o 33 milimetry, a przestrzeń nad głową o 19 milimetrów. Wsiadanie do tylnych miejsc jest teraz łatwiejsze, a pojemność bagażnika wzrosła o 20 litrów do 380 litrów. Dzięki temu nowe BMW serii 1 łączy w sobie doskonałe właściwości jezdne z znacznie większą przestronnością wnętrza.

Źródło: BMW

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *