Rodzaje padów polerskich do lakieru samochodowego
Troszcząc się o prezencję i wygląd zewnętrzny naszego wozu, powinniśmy regularnie o niego dbać i uważać, aby go nie zarysować. Każda ryska na powierzchni samochodu może wywołać u jego właściciela niesmak, a nawet złość. Drobne niedoskonałości, zmatowienia i szramy na blachach mogą przyczyniać się do złej prezencji auta.
W ostatnim czasie kierowcy rzadziej oddają swe samochody do serwisowej polerki, a raczej zaczynają dokonywać jej samodzielnie. Wtedy muszą zdecydować się na polerowanie ręczne lub mechaniczne. Wybór drugiej opcji sprawi, że będą musieli oni zaopatrzyć się w narzędzia do polerowania. One zaś funkcjonują dzięki nakładanym na ich końcówki specjalnym padom polerskim.
Pady polerskie – rodzaje
Te przypominające gąbczaste krążki elementy dzielimy na dwie podstawowe grupy. Różnica polega na strukturze gąbki. Ponadto pady klasyfikowane są również na podstawie etapów, za jakie odpowiadają. Wyróżnia się takie trzy: cięcie (CUT), polerowanie (POLISH), wykańczanie (FINISH).
Pady otwartokomórkowe
Są to pady, których gąbczasta forma jest otwarta. Znaczy to, że w jej wnętrzu znajdują się malutkie połączone ze sobą kanaliki. Sposobem na sprawdzenie, czy dany pad jest otwartokomórkowy, jest dmuchnięcie w niego. Jeśli powietrze się wydostaje, to odpowiedź jest twierdząca. Takie pady zapewniają lepszą wentylację urządzenia polerującego.
Pady zamkniętokomórkowe
Ich struktura jest zamknięta. Z racji tego, pady te, nie przepuszczają przez siebie tyle powietrza i cieczy, ile mogą to zapewnić pady otwartokomórkowe.
Pad CUT
Przeznaczone do pierwszego najcięższego etapu polerki. To właśnie w nim pad konfrontuje się z najtrudniejszymi do polerki powierzchniami.
PAD POLISH
Po silnym cięciu lakieru należy dokonać działań wygładzających wierzchnią warstwę blachy. Służą do tego pady typu POLISH.
PAD FINISH
Jak sama nazwa wskazuje, mają one na celu jedynie estetyczne wykończenie polerowanego fragmentu lakieru. Bardzo często pady FINISH są wykonane z wełny.
Pady polerskie – jakie wybrać?
Pady mogą być miękkie w dotyku lub twarde, lecz to wcale nie musi określać ich stopnia ścieralności. Każdy pad po nasączeniu go płynem polerskim staje się twardszy i dopiero wtedy widać jaką twardość osiąga.
W przypadku doboru odpowiedniego pada, powinniśmy kierować się lakierem, jaki pokrywa nasz samochód. Chodzi o jego grubość, która mierzona jest w mikronach. Średnia wartość mikronów w lakierze nakładanym na auta w fabrykach wynosi od 100 do 200. Gdy mikronów jest 200 lub 300, to prawdopodobnie samochód jest podwójnie lakierowany. Rzecz jasna, tym grubszy lakier, tym silniej ściernych padów będziemy potrzebować.