Skuter elektryczny Super Soco CUX – jak sprawdza się na co dzień?

Skuter elektryczny Super Soco CUX – jak sprawdza się na co dzień?

Skuter elektryczny Super Soco CUX – jak sprawdza się na co dzień?

Widok kierowcy skutera elektrycznego dzielnie przeciskającego się między stojącymi w korku samochodami nikogo już nie dziwi. Takie pojazdy są w naszym kraju hitem sprzedaży, co wynika z dwóch czynników: bardzo niskich kosztów eksploatacji oraz wysokiego komfortu użytkowania w warunkach miejskich. Jednym z najpopularniejszych modeli na polskim rynku jest Super Soco CUX. Taki skuter elektryczny trafił też do naszych testów. Jak wypadł? Przekonaj się.

Nie oceniaj książki po okładce

Super Soco CUX wygląda bardzo sympatycznie i przywodzi na myśl włoskie klasyki. Design nawiązujący do stylu retro sprawił, że spodziewaliśmy się raczej rekreacyjnych odczuć z jazdy. Nic z tego. Skuter bardzo nas zaskoczył swoją dynamiką.

Kilkakrotnie sprawdzaliśmy specyfikację, aby upewnić się, czy nie dostaliśmy jakiegoś mocniejszego wariantu. Wszystko się jednak zgadza. Za napędzanie skutera odpowiada silnik elektryczny Bosch o mocy 2788 W i maksymalnym momencie obrotowym 115 Nm. To on robi tutaj całą robotę. Skuter świetnie przyspiesza, start spod świateł praktycznie zawsze gwarantuje, że ruszysz pierwszy czy zdążysz bezstresowo włączyć się do ruchu. Prędkość maksymalna może nie zachwyca (45 km/h), ale w warunkach miejskich ma to drugorzędne znaczenie.

O wiele ważniejszy jest zasięg i pod tym względem Super Soco CUX znów pozytywnie zaskakuje. Realnie w zatłoczonym mieście i przy sporych gabarytach kierowcy da się przejechać około 70 kilometrów na jednym ładowaniu. To wynik, który powinien być w zupełności wystarczający dla większości użytkowników – w końcu takim skuterem nie jeździmy raczej na drugi koniec Polski, ale poruszamy się nim głównie po mieście, średnio pokonując do 20-30 kilometrów w ciągu dnia.

Komfortowa pozycja nawet dla wysokiego kierowcy

Nasz główny tester ma 190 centymetrów wzrostu i waży blisko 100 kilogramów. Jego doświadczenia ze skuterami nie są najlepsze – zawsze narzekał na niewygodną pozycję wymuszającą garbienie się, ból pleców po przejechaniu kilkunastu kilometrów i zsuwające się z podnóżka stopy. O dziwo te problemy nie wystąpiły podczas testów Super Soco CUX.

Producent bardzo się postarał, aby zapewnić kierowcy ergonomiczną pozycję podczas jazdy. Pomimo kompaktowej konstrukcji skutera bez trudu znajdziemy miejsce na długie stopy na podnóżku. Siedzisko jest dobrze wyprofilowane, przyjemnie sprężyste, dzięki czemu ma się też poczucie kontroli nad pojazdem. Amortyzowane zawieszenie dobrze wybiera nierówności, a manetki są rozstawione na odpowiednią szerokość. Widać, że ktoś tutaj przyłożył się do projektu konstrukcji skutera.

Przemyślane rozwiązania

Skuter elektryczny CUX od Super Soco jest bardzo dobrym wyborem do miasta, który śmiało może nam zastąpić samochód, skuter spalinowy czy rower. Producent zastosował tutaj szereg rozwiązań poprawiających komfort jazdy oraz zwiększających możliwości transportowe skutera.

Warto wymienić chociażby inteligentny wyświetlacz o wysokiej rozdzielczości VA z funkcją autodiagnostyki przy zapłonie, cyfrowy przełącznik dostępny na wyciągnięcie kciuka prawej dłoni, wielofunkcyjny schowek pod siedzeniem z dedykowanym gniazdem do złącza ładowarki czy przednie i tylne hamulce tarczowe z elektronicznym systemem EBS poprawiającym reakcję układu i skracającym drogę hamowania.

Coś dla oszczędnych

Tym, co najmocniej zaskoczyło nas podczas testów skutera były faktyczne koszty jego eksploatacji. Baterię ładowaliśmy ze zwykłego gniazdka, w taryfie dziennej i po podsumowaniu okazało się, że średni koszt przejechania 100 kilometrów tylko delikatnie przekroczył 2 złote. To rewelacyjny wynik, nieosiągalny dla żadnego pojazdu spalinowego.

I właśnie koszty użytkowania są głównym argumentem przemawiającym za tym, aby zainwestować w skuter elektryczny. Jeśli dziś wydajesz na paliwo do samochodu np. 4000 złotych rocznie, a większość trasy i spędzasz w korkach, to chyba czas najwyższy pomyśleć o przesiadce na skuter elektryczny – zwłaszcza tak oszczędny, jak Super Soco CUX.

Ile trzeba zapłacić za taki skuter elektryczny?

Skuter elektryczny Super Soco CUX jest teraz dostępny w bardzo fajnej promocji – producent obniżył jego cenę do 9999 złotych. Czy warto? Na pewno tak, szczególnie biorąc pod uwagę wysoką jakość wykonania, dużą frajdę z jazdy oraz zadziwiająco niski koszt przejechania 100 kilometrów.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany.