Polski rynek kurierski – dynamika zmian

Polski rynek kurierski – dynamika zmian

Polski rynek kurierski – dynamika zmian

Polska branża kurierska to nie tylko jeden z najbardziej dynamicznie rozwijających się sektorów naszej narodowej gospodarki, ale przede wszystkim lider na arenie europejskiej. Prognozuje się, że transport przesyłek do końca 2019 roku wzrośnie o 13%, a liczba dostarczonych przesyłek osiągnie próg blisko 460 milionów paczek.

Od 2014 roku skala liczba przesyłek wzrosła o 62%, a tylko w 2017 roku było ich aż 395 milionów. Jakie stoją wyzwania przed branżą kurierską?

Popularność handlu elektronicznego w Polsce ma wpływ na krajowy rynek kurierski. Branża e-commerce narzuca i wyznacza jego elastyczność, wpływa na obniżenie kosztów przesyłek, a także określa oczekiwania coraz większej liczby konsumentów dokonujących zakupów online.

Nowe rozwiązania

Stały rozwój rynku determinuje konieczność wprowadzania przez firmy logistyczne nowych rozwiązań, które usprawnią prace, wpłyną na zadowolenie i satysfakcję klientów, a także znacząco obniżą koszty transportu paczek.

Problematyczne zarządzanie flotą

Zarządzanie flotą to obszar działalności firmy logistycznej, który może redukować koszty działań lub je generować. Konieczne zatem jest sprawne planowanie przejazdów i terminowe dostarczanie przesyłek do klientów. Osoby zarządzające firmą logistyczną powinny wiedzieć, ile wolnych aut mają do dyspozycji, ilu kierowców może wyjechać w trasę, a ilu dostarcza właśnie przesyłki i w którym miejscu dokładnie się znajdują.

Rozwiązaniem tego problemu staje się WEBFLEET, czyli najbardziej nowoczesne narzędzie do organizacji pracy w firmach przewozowych. System pozwala na sprawną koordynację i zarządzanie flotą samochodową danej firmy. Gwarantuje bezpieczeństwo informacji, które są niezbędne do organizacji pracy floty. Dzięki temu rozwiązaniu organizacja redukuje nakłady finansowe ponoszone na płynną i niezakłóconą działalność firmy. Narzędzie to pomaga także w planowaniu tras przesyłek i wskazuje na nieprawidłowości w ich dostarczaniu.

Brak kierowców

Problemem branży logistycznej staje się niedobór kierowców dostarczających paczki we wskazane miejsca i odbierających kolejne przesyłki od klientów. Szacuje się, że brakuje około 100 000 pracowników, którzy podejmą pracę jako kurierzy w firmach logistycznych.

Gorący czas w roku

Święta, zwłaszcza Bożego Narodzenia, to najbardziej gorący okres w branży kurierskiej, który generuje największe zyski w ciągu roku. Przygotowania do świąt firmy kurierskie rozpoczynają już w okresie letnim. Dzięki temu oferują odbiór paczki we wskazanym miejscu, usługę the same day delivery czy organizację ścieżki dostarczenia przesyłki za pomocą maila lub wiadomości sms. Zmieniają się także formy płatności – płatność kartą, za pobraniem, e-płatności czy za pomocą sms.

Żeby firma logistyczna mogła sprawnie funkcjonować i tym samym gwarantować klientom usługi wysoko ocenianie przez odbiorców paczek, niezbędne jest stałe wprowadzanie nowych usług do portfela projektów firm. Możliwe jest to jednak tylko wtedy, gdy mamy flotę samochodową, którą dobrze zarządzamy. Flota to podstawowy element każdej organizacji zajmującej się transportem towarów i usług. Aby praca firmy była wydajna, poszczególne zadania muszą być umiejętnie planowane i nadzorowane. Tylko wdrożenie odpowiednich narzędzi gwarantuje, że flota samochodów będzie właściwie spełniać swoje zadania bez przynoszenia firmie strat. Jednym z optymalnych narzędzi jest platforma WEBFLEET.  

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany.